ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ
ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
ДЛЯ УЧНЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
1. Загальні положення
1.1. Сфера
застосування інструкції:
Інструкція
використовується для учня початкових класів, що перебуває на території школи
під час навчально-виховного процесу
1.2.
Загальні відомості про об’єкт розробки:
Учень
знаходиться в навчальному кабінеті під час уроку та у коридорі під час перерви.
Під час навчально-виховного процесу учень користується учбовими посібниками,
роздатковим та дидактичним матеріалом.
1.3. Умови
та порядок допуску учнів до навчання:
Учень
допускається до занять :
- у
здоровому стані,
- у
формі, колір якої зазначено Статутом школи,
- зі
змінним взуттям, що має неслизьку підошву та закритий задник.
1.4.
Правила внутрішнього трудового розпорядку, що стосуються питань безпеки
життєдіяльності:
Учень
повинен:
- приходити
до школи своєчасно,
- заходити
до класу тільки з дозволу вчителя,
- не
запізнюватися на урок,
- організовувати
своє робоче місце до відповідного уроку,
- слідкувати
за порядком в кабінеті під час перерви,
- використовувати
засоби прибирання лише за призначенням,
- мати
зручну одежу, яка відповідає нормам Статуту школи, бути охайним,
- дотримуватись
затвердженого в школі режиму праці й відпочинку,
- оперативно
повідомляти вчителю школи або черговому адміністратору про всі надзвичайні випадки
під час навчального-виховного процесу,
- несе
відповідальність власне за життя та здоров'я під час навчально-виховного
процесу,
- чергові
учні повинні підтримувати порядок і чистоту у кабінеті,
- сидіти
за партою згідно зросту,
- були
ввічливими та уважними,
- якщо
хоче щось запитати або дати відповідь, підняти руку.
Учневі
забороняється:
- гризти
ручки, олівці, лінійки та інше приладдя,
- штовхатися,
- приймати
їжу під час уроку,
- користуватися
електроприладдям,
- залишати
кабінет під час навчально-виховного процесу без дозволу вчителя,
- відкривати
вікна, не вставати на підвіконня, не викидати будь-що з вікон,
- використовувати
мобільні телефони під час навчально-виховного процесу,
- приносити
до школи речі, які не використовуються на уроках, або можуть спричинити шкоду
життю або здоров’ю,
- підносити
гострі предмети близько до очей, засовувати до носа чи вуха, розмахувати ними
перед обличчям інших дітей.
1.5.
Характеристика небезпечних та шкідливих виробничих факторів, які впливають
на учня:
- нервово
- емоційне напруження,
- підвищений
рівень шуму,
- навчання
в запиленому приміщенні (крейдяні крихти, пил),
- слизьке
покриття в туалетних кімнатах,
- мармурові
сходи
Дані
шкідливі фактори викликають захворювання:
- нервової
системи,
- серцево-судинної
системи,
- стомлення
слухового аналізатору викликає головний біль,
- стомлення
зорового аналізатору викликає погіршення зору,
- перенапруга
хребта викликає захворювання опорно-рухового апарату.
1.6.
Правила санітарних норм та особистої гігієни:
Учень
слідкує за особистою гігієною і за дотриманням правил особистої гігієни в
класі.
2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ
2.1.
Порядок підготовки робочого місця:
- Робоче
місце повинно бути охайним, підручники та інше обладнання акуратно складене,
небезпечні предмети знаходитись в футлярі (циркуль, голка, ножиці, олівець,
ручка)
- Парта
та стілець мають бути чистими, навколо робочого місця має бути прибрано сміття.
2.2.
Порядок повідомлення адміністрації про виявлення несправностей:
У випадку
виявлення зламаного або відсутнього шкільного обладнання, учню необхідно
терміново повідомити про це вчителя або чергового адміністратора.
3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ
3.1. На
уроці:
- знаходження
учнів в кабінеті дозволяється тільки в присутності вчителя,
- користуватися
канцелярським приладдям тільки за призначенням,
- не
відволікатись від роботи,
- дотримуватись
дисципліни та порядку.
3.2. На
перерві:
- не
штовхатися,
- не
кричати,
- не
бігати.
3.3. В
їдальні:
- мити
руки перед прийомом їжі,
- сідати в
їдальні на своє місце,
-
користуватися серветками,
- не
розмахувати виделками, ложками, руками,
- не
розмовляти.
3.4. В
спортивній залі:
- мати
спортивний одяг,
-
повідомляти вчителя про погане самопочуття,
-
дотримуватись правил техніки безпеки на уроці фізичної культури.
3.5. На
екскурсії:
- мати
зручний одяг,
- бути
уважним,
- слухати
вчителя,
- не
відходити від групи без дозволу вчителя.
3.2.
Вказівки щодо дотримання робочого місця в безпечному стані:
- На
робочому столі матеріали розташовувати таким чином, щоб уникнути їх падіння на
підлогу, так, щоб зручно було їх показувати, не захаращувати робочий
стіл, розташовувати тільки ті матеріали, які необхідні для даного уроку.
4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ
4.1. Учень
повинен організувати здачу робочого місця після закінчення роботи в такому
порядку:
- здати
робочі матеріали вчителю,
- прибрати
робоче місце,
- підготуватись
до наступного уроку,
- виходити
з кабінету тільки з дозволу вчителя.
4.2. Після
закінчення роботи в кабінеті учень повинен:
- прибрати
робочий стіл,
- скласти
зайві речі в портфель,
- чергові
учні мають організувати вологе прибирання, перед цим пройшовши інструктаж у
вчителя,
- з
дозволу вчителя вийти до роздягальні, та разом з ним на вулицю,
- піти
додому разом з батьками,
- у
разі відсутності батьків, повідомити про це вчителя.
5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ
При
виникненні будь-якої надзвичайної ситуації, погіршенні самопочуття або
нещасному випадку терміново повідомити вчителя або чергового адміністратора.
При
виявленні чужих речей, пакунків, сумок або речей невідомого походження слід
повідомити вчителя або чергового адміністратора.
У випадку
виникнення аварії терміново повідомити про це вчителя або чергового
адміністратора.
Правила
поведінки на воді
Першою
умовою безпечного відпочинку на воді є вміння плавати. Навчитись плавати
потрібно кожному. Людина, яка добре плаває, почуває себе на воді спокійно,
упевнено, у випадку необхідності може надати допомогу товаришу, який потрапив в
біду.
Навіть
той, хто добре плаває, повинен постійно бути обережним, дисциплінованим і
суворо дотримуватись правил поведінки на воді.
Знання та
виконання правил поведінки на воді є запорукою безпеки життя, а також отримання
задоволення від відпочинку. Необхідно звернути особливу увагу на пояснення
юнацтву правил поведінки на воді.
Варто
пам’ятати, що основними умовами безпеки є:- правильний вибір та обладнання
місць купання;- навчання дорослих і дітей плаванню;- суворе дотримання правил
поведінки під час купання і катання на плавзасобах;- постійний контроль за
дітьми у воді з боку дорослих.
Загальні
правила поведінки на воді:
1. Відпочинок
на воді (купання, катання на човнах) повинен бути тільки у спеціально
відведених місцевими органами виконавчої влади та обладнаних для цього місцях
2.
Безпечніше відпочивати на воді у світлу частину доби
.3.
Купатися дозволяється в спокійну безвітряну погоду при швидкості вітру до
10м/сек, температурі води — не нижче +18° С, повітря — не нижче +24° С
.4. Перед
купанням рекомендується пройти огляд лікаря.
5. Після
прийняття їжі купатися можна не раніше, ніж через 1,5-2 години
.6.
Заходити у воду необхідно повільно, дозволяючи тілу адаптуватися до зміни
температури повітря та води
.7. У воді
варто знаходитись не більше 15 хвилин.
8. Після
купання не рекомендується приймати сонячні ванни, краще відпочити в тіні.
9. Не
рекомендується купатися поодинці біля крутих, стрімчастих і зарослих густою
рослинністю берегів.10. Перед тим, як стрибати у воду, переконайтесь в безпеці
дна і достатній глибині водоймища.11. Пірнати можна лише там, де є для цього
достатня глибина, прозора вода, рівне дно.12. Кататися на човні (малому
плавзасобі) дозволяється тільки після отримання дозволу та реєстрації у
чергового по човновій станції.Під час купання не робіть зайвих рухів, не
тримайте свої м’язи у постійному напруженні, не порушуйте ритму дихання, не
перевтомлюйте себе, не беріть участі у великих запливах без дозволу лікаря і
необхідних тренувань.
Правилами поведінки на воді забороняється:
1. Купатися в місцях, які не визначені місцевими органами виконавчої влади та не обладнані для купання людей.
2. Залазити на попереджувальні знаки, буї, бакени
1. Купатися в місцях, які не визначені місцевими органами виконавчої влади та не обладнані для купання людей.
2. Залазити на попереджувальні знаки, буї, бакени
.3.
Стрибати у воду з човнів, катерів, споруджень, не призначених для цього.
4. Пірнати
з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів
.5.
Використовувати для плавання такі небезпечні засоби, як дошки, колоди, камери
від автомобільних шин, надувні матраци та інше знаряддя, не передбачене для
плавання
.6.
Плавати на плавзасобах біля пляжів та інших місць, які відведені для купання.
7. Вживати
спиртні напої під час купання
.8.
Забруднювати воду і берег (кидати пляшки, банки, побутове сміття і т.д.), прати
білизну і одяг у місцях, відведених для купання
.9.
Підпливати близько до плавзасобів, які йдуть неподалік від місць купання
.10.
Допускати у воді грубі ігри, які пов’язані з обмеженням руху рук і ніг
.11.
Подавати помилкові сигнали небезпеки
.12.
Заходити глибше, ніж до поясу, дітям, які не вміють плавати.
13.
Купання дітей без супроводу дорослих.
Правила
поведінки для дітей:
1. Купання
дозволяється в спеціально обладнаних місцях, визначених місцевими органами
виконавчої влади, під наглядом дорослих (педагогів, керівників або батьків).
2. До
купання допускаються групи дітей до 10 чоловік під наглядом одного
відповідального, що вміє добре плавати і знає прийоми рятування на воді.
3. Біля
місця купання має бути обладнаний медичний пункт, а в разі його відсутності
купання має здійснюватись під наглядом медпрацівника.
4. Місця
купання обладнуються рятувальними постами з рятувальними засобами. Крім того, в
місцях купання дітей ретельно перевіряється дно аварійно-рятувальними службами,
про що складається акт перевірки, вимірюється температура води і повітря.
5. Діти
допускаються до купання після огляду лікарем
.6.
Роздягання та одягання дітей проводиться під наглядом організатора купання
(одяг кожної дитини викладається у рядки окремими купами).
7. До і
після купання проводиться перевірка наявності дітей, шляхом шикування їх в ряд
у відповідності до своїх куп одягу.
8.
Відповідальний за купання повинен: нагадати дітям правила поведінки на воді до
початку купання, увійти у воду першим (до дозволеної межі), а вийти останнім.
9. При
особистому купанні дітей дорослі зобов’язані постійно спостерігати за дітьми,
що купаються.
Примірний вступний інструктаж для учнів із питань охорони праці.
І.
Загальні відомості про установу.
Середня
загальноосвітня школа І-ІІІ ст. смт. Жвирка – це триповерхова будівля,
розташована на вулиці Б.Хмельницького, 39. Школа працює в одну зміну з (.00
год. Обладнана технічним устаткуванням для забезпечення належних санітарно –
побутових умов учнів.
Основними
видами та джерелами небезпеки в навчальних приміщеннях є: сходові клітки,
електричні розетки, вимикач, спортивний зал, їдальня, майстерня, к-т біології,
хімії, фізики, інформатики, вихід на дах.
ІІ.
Загальні правила поведінки на території школи.
Відповідно
до «Правил внутрішкільного розпорядку» учні повинні дотримуватись певних правил
поведінки на території школи:
Дотримуватись
шкільного розпорядку дня.
На
перервах старатись голосно не розмовляти, не бігати, не стрибати.
шанувати
шкільне майно, адже це – наш дім.
тримати в
порядку своє робоче місце.
дотримуватись
правил безпечної поведінки у приміщенні школи, на подвір’ї, на спортивному
майданчику.
не тримати
на робочому місці предметів, небезпечних у користуванні.
у
кабінетах не вмикати джерел струму без дозволу вчителя.
Перед
початком проведення масового заходу кожен учень уважно повинен прослухати
цільовий інструктаж, який проводить класний керівник.
У
приміщенні, де має проводитись захід, із великим скупченням людей, учні повинні
організовано входити і виходити під контролем вчителя.
Під час
проведення позакласних і позашкільних заходів учні повинні організувати
чергування тих учнів, що пройшли інструктаж з техніки безпеки.
У разі
виникнення непередбачуваних ситуацій, зв’язаних із пожежною безпекою,
виникнення нещасного випадку учні в першу чергу мають повідомити старших чи
осіб, відповідальних за цей захід.
Учень в
першу чергу повинен потерпілого звільнити від джерела струму.
Не можна
торкатися ні до дроту, ні до самого потерпілого голими руками без гумових
рукавиць.
Якщо
потерпілий знепритомнів, учень повинен зручно покласти його, розстебнути
стискаючий одяг, забезпечити доступ свіжого повітря.
Якщо
потерпілий не дихає, терміново пачати робити йому штучне дихання та зовнішній
масаж серця.
Перший
надійний спосіб тимчасової зупинки кровотечі – накладання жгута. У разі
відсутності спеціального джгута можна використовувати ремінь, мотузку, рушник,
тощо.
Якщо є
підозра на внутрішню кровотечу, потрібно накласти льоду і відправити
потерпілого до лікарні.
Ходити
тільки тротуарами або пішохідною доріжкою, а там, де їх немає – узбіччям
назустріч транспорту.
Вулицю
переходити тільки на пішохідному переході
Не можна
перебігати дорогу перед транспортом.
При
переході вулиць подивитись наліво, дійшовши до середини – подивитись направо,
якщо проїжджа частина вільна – переходити можна.
Не можна
дітям влаштовувати забави на проїжджій частині дороги.
Постійно
пам’ятати і дотримуватись правил дорожнього руху.
Переходити
колію можна лише у визначених для цього місцях.
Не
перелазити під вагонами потяга, а також через його верх.
Не
переходити через перехід при включеному семафорі
Нічого
не підкладати під колеса вагонів.
На першому
поверсі школи розташовані класні кабінети учнів початкових класів, два туалети,
медичний кабінет, великий спортивний зал, їдальня, актовий зал, наявний
загально шкільний гардероб для учнів, кабінет ДПЮ.
На другому
поверсі розташовані кабінети математики, іноземної мови, зарубіжної літератури,
історії, української мови та літератури, географії, християнської етики,
методичний кабінет. На цьому ж поверсі знаходяться кабінет директора та
учительська. Наявні два туалети, зал для відпочинку учнів під час перерв.
На
третьому поверсі школи розташовані такі кабінети: історії, біології, географії,
хімії, фізики, комп’ютерний клас; лабораторії (хімічна, біологічна, фізична)
знаходяться поруч із відповідними кабінетами.
Спортивний
майданчик знаходиться недалеко від школи, є футбольне поле, бігові доріжки,
турніки.
ІІІ.
Особливості вимоги безпеки при проведенні позакласних та позашкільних заходів.
При
проведенні позакласних та позашкільних заходів учень повинен дотримуватись і
виконувати правила безпечної поведінки:
IY. Вимоги
пожежної безпеки в навчальних закладах.
В
навчальному закладі кожен учень зобов’язаний дотримуватись правил пожежної
безпеки, а при виникненні пожежі – вміння вжити всіх необхідних заходів для
врятування людей і гасіння її.
1. учні
І-ІY класів повинні бути ознайомленні із правилами пожежної безпеки
2.
особливо учням слід ретельно дотримуватись вимог пожежної безпеки у кабінетах
фізики, хімії, біології, інформатики.
3. на
території школи не дозволяється учням розкладати вогнища, спалювання сміття.
4. у
приміщенні школи суворо забороняється палити і розкидати недопалки та запалені
сірники.
Дії учнів
у випадку пожежі у закладі освіти.
При
виявленні пожежі чи її ознак ( задимлення, запах, горіння або тління різних
матеріалів тощо) учень повинен:
1.Негайно
сповістити про пожежу когось із дорослих, вчителів, працівників школи чи
повідомити за телефоном Пожежної Аварійної.
2.
Зберігати спокій, не панікувати.
3. Слід
утримуватись від відчинення вікон і дверей, а також від розбивання скла, щоб
зменшити ймовірність поширення вогню і диму.
4. Під
керівництвом вчителя чи директора школи здійснювати евакуацію людей та газіння
пожежі до прибуття пожежних підрозділів.
Y.Перша
допомога потерпілим.
1. У разі
нещасного випадку учень терміново повинен викликати за телефоном швидку медичну
допомогу.
2. У разі
різкого порушення або відсутності дихання у потерпілого, учень повинен негайно
приступити до проведення штучного дихання та зовнішнього масажу серця.
YI.
Надання першої допомоги при ураженні електрострумом.
YII Надання
першої допомоги при пораненні і кровотечі.
YIII Правила
безпеки на дорозі і при переході до школи
IX Правила
переходу ж/д колію